10 Redenen waarom een website onmisbaar is geworden

Tegenwoordig maakt men steeds meer gebruik van het internet. Zo zorgen bedrijven er ook voor dat ze zichzelf vindbaar maken via internet, zodat de doelgroep bij hen terecht komt. Nu zult u zich wel afvragen, is dat wel écht nodig, een website? Ja, een website is écht nodig om uzelf te profileren op het internet en uw diensten of producten aan te bieden. Ik ga u proberen in 10 punten uit te leggen waarom u uzelf tekort doet als u geen website heeft of wilt hebben. Als dat laatste het geval is, probeer ik u uiteraard over te halen.

#1 Vindbaarheid

Men ging eerder op zoek in de telefoongids als ze een bepaald bedrijf zochten, of ze hoorden via via dat ze bij een bedrijf terecht konden. Tegenwoordig zoekt men enkel nog op het web, alles wat ze willen weten of nodig hebben, kunnen ze vinden op het internet. Daarom is# het voor u een uitgelezen kans om uw bedrijf ook op het internet te laten zien.

#2 Visitekaartje

Uw website is eigenlijk tegelijkertijd uw visitekaartje, als men op uw website terecht komt dan weten ze met wie ze te maken hebben. Zo kunnen ze er ook binnen no-time achter komen of ze zaken met u willen doen, als dat niet het geval is dan staat u in ieder geval in hun geheugen geprint. Kortom, presenteer jezelf ook op het web!

#3 Tipje van de sluier

Via een website kunt u uw bezoekers een tipje van de sluier laten zien. Waarschijnlijk weten ze niet goed wie je bent, wat je doet en wat je voor hen kunt betekenen. Een website is dé uitgelezen mogelijkheid waarmee u door middel van bijvoorbeeld, artikelen, blogs of een portfolio kunt laten zien wat u doet. Maak je bezoekers nieuwsgierig naar je diensten en/of producten door iets van jezelf te laten zien!

#4 Communicatiemiddel

Uw website fungeert ook als communicatiemiddel met potentiële klanten. Doordat men gemakkelijk uw contactgegevens op de website kan vinden en misschien zelfs een simpel contact-formulier in kan vullen, is voor men de stap veel kleiner om contact met u op te nemen. De stap is aanzienlijk groter als men via het telefoonboek bij u terecht moet komen om vervolgens vrij direct contact met u te hebben. Geef een voorzetje aan uw bezoekers!

#5 Altijd bereikbaar

Met een website bent u altijd bereikbaar, de informatie is altijd toegankelijk en er kan altijd contact met u worden opgenomen zonder dat u daadwerkelijk aanwezig hoeft te zijn bij, bijvoorbeeld uw bedrijf. Zo kan men 24/7 informatie over u bekijken en eventueel een mailtje sturen als de reden daartoe is.

#6 Meten is weten

Een website is erg gemakkelijk te meten door bijvoorbeeld Google Analytics. Door de statistieken vaak te bekijken, kunt u gauw concluderen wat uw bezoekers interessant vinden en waar ze eigenlijk niet zo heel veel mee doen. Zo leer je de bezoekers beter kennen, en kun je de elementen op je website aanpassen op basis van de wensen van je doelgroep. Kortom, verwen je doelgroep met interessante informatie of foto’s.

#7 Crossmedia

Een website is gemakkelijk te combineren met Social Media. Als u een Facebook-pagina hebt, kunt u gemakkelijk refereren naar uw website en vice versa. Zo creëert u een heel netwerk om uw bedrijf of organisatie heen die voor uw doelgroep toegankelijk zijn. Er leiden meerdere wegen naar Rome!

#8 E-commerce

Zoals u zelf waarschijnlijk ook wel ervaren hebt, is het online shoppen een groot fenomeen geworden in de laatste jaren. Het aantal mensen dat zich online van zijn behoeften voorziet, groeit nog steeds. Dus verkoopt u producten, dan is het vrij gemakkelijk om ook uw producten via het internet aan te bieden waardoor men niet altijd naar de winkel hoeft te komen. Uw winkel is dan altijd 24/7 geopend, dus is er ook een mogelijkheid om 24/7 geld te verdienen aan uw product!

#9 Relatief goedkoop

Heeft u al eens brochures, posters of ander reclamemateriaal laten drukken? Een duur geintje als u dit actief wilt blijven doen, daarom is een website een goed alternatief om uzelf te presenteren. U betaald een eenmalige vergoeding voor de ontwikkeling van de website, die vervolgens 24/7 online is. Daarnaast hoeft u enkel maar een klein bedrag per maand te betalen om uw domeinnaam te behouden.

#10 Voorkom ergernissen

Men stoort zich vaak aan het feit dat men geen informatie over een persoon, bedrijf of product kan vinden. Zorg er daarom voor dat men binnen enkele drukken op de knop, op de plaats is waar hij wil zijn. Zo houden de bezoekers een goede ervaring over aan het bezoeken van uw website, waardoor ze positief zullen spreken over u of uw bedrijf. Zo creëer je mond tot mond reclame, en ook nog eens een goed imago!

 

 

Over de auteur

Tom Kraan

Tom Kraan

"Het belangrijkste vind ik dat een gebruiker na het verlaten van deze website daadwerkelijk iets gehad heeft aan zijn bezoek. Of dit nou in de vorm van een product is of van opgedane kennis, dat maakt me niet uit."

0 Reacties

Laat hier uw reactie achter